واردات خودرو نباید در اختیار خودروسازان قرار گیرد-راهبرد معاصر
پیام مخبر به مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب فرصت خدمتگزاری به ملت را مغتنم بشمارد ‌ پیام تبریک قالیباف به پزشکیان: مجلس از هیچ حمایتی از دولت فروگذار نخواهد کرد پیام تبریک فرمانده کل سپاه به مردم و منتخب ریاست‌جمهوری جلیلی پیروزی پزشکیان را تبریک گفت پیام تبریک محسن رضایی به پزشکیان آرای نهایی "پزشکیان و جلیلی" به تفکیک استان‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ + جدول پیام رهبرانقلاب: حرکت بزرگ ملت ایران درخشان و فراموش نشدنی است نشست خبری رئیس‌جمهور منتخب امروز برگزار می‌شود پیام‌های تبریک مقامات داخلی و خارجی به رئیس‌جمهوری منتخب پیام رهبر انقلاب به نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا واکنش حسن روحانی به پیروزی پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری روند و نحوه استعفای مسعود پزشکیان در مجلس چگونه است؟ وعده‌های مسعود پزشکیان به مردم برای دولت جدید وزیر کشور: انتخابات با مشارکت ۳۰ میلیونی مردم در امنیت و سلامت برگزار شد

واردات خودرو نباید در اختیار خودروسازان قرار گیرد

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: واردات خودرو با هدف ایجاد رقابت در صنعت خودرو در کشور انجام می‌شود لذا نباید واردات آن در انحصار مسببان وضعیت موجود صنعت خودروسازی کشور قرار گیرد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - 2022 May 16
کد خبر: ۱۳۳۸۲۶

به گزارش راهبرد معاصر، مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ ما در هر جایی که انحصار داشته باشیم شاهد افزایش قیمت و کاهش کیفیت کالاهای تولید شده هستیم.

 

وی افزود: با هدف حمایت از تولید داخل، واردات خودرو به کشور با محدودیت و ممنوعیت‌هایی در سال‌های قبل همراه بوده که این مسأله باعث ایجاد رانت برای خودروسازان ما شده است.

 

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: انحصار برای خودروسازان نه تنها باعث افزایش قیمت و کاهش کیفیت کالاهای تولید برای مصرف‌کنندگان می‌شود بلکه جلوی فعالیت تولیدکنندگان واقعی را نیز می‌گیرد.

 

یوسفی خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورها در سایه بازار رقابتی امروز به جایگاه رفیعی در صنعت خودروسازی رسیده و خودروهای تولیدی‌شان به کشورهای دیگر صادر نیز می‌شود.

 

وی افزود: واردات خودرو به کشور با هدف ایجاد رقابت در صنعت خودرو در کشور انجام می‌شود لذا نباید واردات آن در انحصار مسببان وضعت موجود صنعت خودروسازی کشور قرار گیرد چرا که در این صورت نقض قرض صورت گرفته و ما باز شاهد انحصار خواهیم بود./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده